Talepte ‘efsane’ düşüş: Kasımda 100 mağazadan 39’unun satışları geriledi

Birleşmiş Markalar Derneği’nin (BMD) üye markalarla yaptığı araştırmaya göre, kasımda markaların yüzde 61’inin adet satışları artarken, yüzde 39’unun geriledi. BMD Başkanı Sinan Öncel, “Adet satışlarında eylül ve ekimde ciddi düşüşün ardından indirim kampanyaları ile geçen kasım ayından umutluyduk. Sonuç tam beklediğimiz gibi olmadı” dedi. “Kasımda üyelerimizin yüzde 61’inin adet satışları artarken, yüzde 39’unun geriledi” diyen Öncel, “Ankete katılan üyelerimizin yüzde 12’sinin adet satışlarında yüzde 40’ın üzerinde artış var. Ancak birbirinden cazip indirimlerin yapıldığı bir ayda markalarımızın yüzde 39’unun satışlarında görülen düşüş talepteki daralmayı işaret ediyor” diye konuştu.

YABANCI ETKİSİ

Kasımda yabancıya satışın da ciddi oranda gerilediğine dikkat çeken Öncel, “Kasımda üyelerimizin yüzde 41’inin yabancıya adet satışları artarken, yüzde 59’unun azaldı. Geçen ay TÜFE yüzde 3.28 artarken giyim ve ayakkabı grubunda fiyatlar yüzde 0.31 geriledi. Pek çok firmamız farklı oranlarda da olsa indirimlere devam ediyor. Dolayısıyla aralık ayında da özellikle giyim ve ayakkabı grubunda fiyatların gerileyeceğini ya da çok sınırlı bir artış olacağını söyleyebiliriz” ifadelerine yer verdi.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir